【Blender】MeasureIT使い方と測定できない時のエラー対処法

wp_tmb_blender-measureit

MeasureIt: Select at least two vertices for creating measure segment.

MeasureIt: Select at least two vertices for creating measure segment.

原因:選択している頂点が少ない。測定が困難。

エラー発生手順:
1. [編集モード][頂点選択] 頂点を1つだけ選択.
2. [編集モード] サイドバー [ビュー] → Measure Tool → Add Measures → [Segment]をクリックすると表示されます。

2つ以上の頂点を選択する。

MeasureIt: Select three vertices for creating arc measure

MeasureIt: Select three vertices for creating arc measure

エラー発生手順:
1. [編集モード][頂点選択] 頂点を1つだけ選択.
2. [編集モード] サイドバー [ビュー] → Measure Tool → Add Measures → [弧(Arc)]をクリックすると表示されます。

MeasureIt: Select three vertices for creating angle measure

MeasureIt: Select three vertices for creating angle measure

エラー発生手順:
1. [編集モード][頂点選択] 頂点を1つだけ選択.
2. [編集モード] サイドバー [ビュー] → Measure Tool → Add Measures → [角度(Angle)]をクリックすると表示されます。

MeasureIt: Select at least one face for creating area measure.

MeasureIt: Select at least one face for creating area measure.

エラー発生手順:
1. [編集モード][頂点選択] 頂点を1つだけ選択.
2. [編集モード] サイドバー [ビュー] → Measure Tool → Add Measures → [エリア(面積,Area)]をクリックすると表示されます。

MeasureIt: Select one vertex for creating measure label

MeasureIt: Select one vertex for creating measure label

エラー発生手順:
1. [編集モード][頂点選択] 頂点を2つ選択.
2. [編集モード] サイドバー [ビュー] → Measure Tool → Add Measures → [Label]をクリックすると表示されます。

MeasureIt: Select two objects only, and optionally 1 vertex or 2 vertices (one of each object)

MeasureIt: Select two objects only, and optionally 1 vertex or 2 vertices (one of each object)

手順:
1. [オブジェクトモード] オブジェクトを選択.
2. [オブジェクトモード]. サイドバー [ビュー] → Measure Tool → Add Measures → [リンク(Link)]をクリックすると表示されます。

MeasureIt: Enter in EDITMODE and select one vertex only for creating measure from vertex to origin

MeasureIt: Enter in EDITMODE and select one vertex only for creating measure from vertex to origin

手順:
1. [オブジェクトモード] オブジェクトを選択.
2. [オブジェクトモード]. サイドバー [ビュー] → Measure Tool で行う操作でエラー発生。

Unable to render. No camera found

Unable to render. No camera found

手順:
1. [オブジェクトモード] カメラはなし。
2. [オブジェクトモード]. サイドバー [ビュー] → Measure Tool → [レンダー → [レンダー]をクリックすると表示されます。

koshishirai / 3D Modeler

コメントする

モバイルバージョンを終了